Nazywam się Elżbieta Czerwińska-Sofulak.

W teatrze i filmie występuję jako Elżbieta Czerwińska.

Ukończyłam Studium Aktorskie przy Teatrze „Wybrzeże” w Gdańsku w 1981 roku. W latach 1981-84 pracowałam w Teatrze im. St. Jaracza w Olsztynie, następnie do 1990 w Teatrze Narodowym w Warszawie. W 1990 roku Teatr został przekształcony, zespół w większości rozwiązany, część z nas pozostała w wydzielonym Teatrze na Woli. Pod koniec czerwca 1991 roku zostałam zwolniona z warszawskiego Teatru na Woli z przyczyny zmniejszenia dotacji i konieczności ograniczenia zespołu – w czasach, kiedy etatowa praca w teatrze była jedynym źródłem zarobków. Doświadczyłam wszystkich trudności z tym związanych, pracowałam poza teatrem również w telewizji i radiu, potrafiłam się przekwalifikować, poznałam teatr także od strony organizacyjnej i producenckiej, prowadząc impresariat w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Ukończyłam podyplomowe Studium Zarządzania Kulturą z Perspektywy Integracji z UE w PAN z oceną celującą i zdobytą tam wiedzę staram się wykorzystać dla środowiska aktorskiego pracując i działając w ZASP-ie.

Zdobyłam fundusze i zorganizowałam Przegląd Małych Form Teatralnych – Aktorska Wiosna Teatralna na terenie W.W.W Koneser,  z udziałem niezależnych przedstawień, które Koledzy mieli w swoim repertuarze.

Utworzyłam w Oddziale Warszawskim ZASP Scenę Inicjatyw Artystycznych, w ramach której wyprodukowałam dwa spektakle: „Henryk IV, część I” W.Szekspira w tłumaczeniu i reżyserii Jana Kulczyńskiego oraz „Konik Garbusek”  P.Jerszowa w adaptacji i reżyserii Tomasza Grochoczyńskiego – oba spektakle wieloobsadowe wyłącznie z udziałem aktorów bez etatu. Spektakle były pokazywane między innymi  w MCKiS, w Teatrze Małym Teatru Narodowego w Warszawie, w Chorzowie, Gliwicach, Włocławku oraz na innych scenach województwa mazowieckiego. „Konik Garbusek” przez długi czas był w repertuarze Teatru Polonia K.Jandy w Warszawie.

Organizowałam szkolenia, udzielałam porad i pomagałam Kolegom w pisaniu wniosków o dotacje oraz w poszukiwaniu  źródeł finansowania przedsięwzięć artystycznych.

Pełniłam również funkcję Sekretarza Zarządu Oddziału Warszawskiego oraz członka Rady Programowej ZASP w latach 2004-2008. Odeszłam od pracy i działalności w ZASP-ie, ponieważ jak każdy artysta zapragnęłam na jakiś czas wrócić do zawodu. Pomyślałam, że nie można zrobić dla innych tego, czego się nie zrobiło dla siebie.

Nie żałuję. Wspaniale było znów poczuć scenę pod stopami, posłuchać własnych uczuć, wydobyć je na zewnątrz i dzielić się tym wszystkim, co leżało już trochę uśpione. Zagrałam  urocze role w „Bogu” W.Allena w reż. K.Jandy w towarzystwie wspaniałych aktorów, których bardzo lubię i cenię, na scenie Teatru Polonia w Warszawie, przy którego powstawaniu byłam od samego początku. Zagrałam w „Romansie z Czechowem” w jednoaktówce „Niedźwiedź” w reż.M.Pilawskiego w Teatrze Małym w Manufakturze w Łodzi a przede wszystkim zrobiłam 2 monodramy – „Kochany Synu” Anny Mentlewicz  w reż.Remigiusza Grzeli i „Smażone zielone pomidory” F.Flagg w adaptacji i reżyserii Remigiusza Grzeli, za które otrzymaliśmy nagrody na ogólnopolskich festiwalach monodramów. „Smażone zielone pomidory” przez sezon 2012/13 były w repertuarze Teatru Powszechnego w Warszawie, następnie od 2017 do 2020 roku spektakl pokazywany był ramach SCENY SPATIF, al. Ujazdowskie 45 w Warszawie.

Jestem kobietą wielu zainteresowań, moją największą pasją jest astrologia, staram się na tej stronie dzielić wiedzą, którą zdobywałam latami od wielu wybitnych astrologów, (m.inn. Donka Madej, Piotr Piotrowski, Izabela Podlaska-Konkel, Miłka Krogulska i wielu innych), udzielałam się na konferencjach i robiłam wykłady zarówno w Polskim Stowarzyszeniu Astrologów, jak i w Polskim Towarzystwie Astrologicznym.

Kocham kamienie i minerały, tworzę biżuterię mocy na zamówienie.

Jedna odpowiedz

  1. Ania
    | Odpowiedz

    Dzien dobry, oglądałam Pani wykład o Plutonie na pta. Chciałam dopytać o obserwacje nad potencjałem wzorców wypartych. Czy widać aktywację tych wzorców w postaci zaburzeń np przy wymagających aspektach jak koniunkcja, kwadratura, opozycja, albo czy działają w przypadku gdy pluton jest aspektowny planetami osobistymi, lub bardziej kiedy jest bez takich aspektów.

Zostaw Komentarz